Världens bästa farfar

Min Farfar som har fyllt 80 år för några veckor sedan. Låt honom leva för evigt. Han är stark, hyfsat frisk och hans skämt som har dragit flera hundra gånger är fortfarande lika roliga, bara för att det är just han som drar dem. Han är så himla gullig också och har ett hjärta av guld som bara vill det bästa för varje individ på denna jord.


Som läkare i ett flertal år har han också räddat många liv. Låt den bästa läkaren på denna jord ta hand om min farfar när det en gång blir dags för det. Men det är förhoppningsvis långt kvar.


Farfar berättade en gång för mig om när han var i en möbelbutik för att köpa nya soffor med farmor. På bordet står det en skål med platsfrukter, så som det alltid hade gjort. Han tänkte inte mer på det men plötsligt hade en person satt en vindruva i halsen. Farfar såg ingen annan utväg än att på plats med sitt hjälpmedel han alltid bär med sig där bland annat fickkniv finns, skära upp personens hals och på något sätt fick han personen att andas igen. Sedan dess så fanns inga mer plastvindruvor i den skålen vill jag lova. Han räddade ett liv bara sådär.


Farfar, min bror och jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0