14 oktober

Jag kom precis hem från skolan. Helt slut! Det var verkligen nära att jag somnade på matte-lektionen.

Idag ska jag ut och busa lite. Ska nog träffa A. Nämner inga namn för det är ingen som vet att vi träffas. Ska bli väldigt skönt att träffa honom igen. Det var längesen sist och vi har det alltid så bra.


Måste berätta om en pinsam sak också. I morse när jag körde till skolan så gick allt jättebra fram tills att jag fick kärringstopp i en uppförsbacke!! Jag körde på tvåans växel och hade lagom avstånd till bilen framför. Men plötsligt kommer det en buss som ska svänga från andra hållet och alla bilar stannar fort, likaså jag. När jag ska starta glömmer jag att lägga i första växeln och får därför stopp. Pappa drar snabbt i handbromsen för att jag inte ska åka bakåt. Jag ger det två försök tills jag slutligen lyckas starta. Det är svårt att starta en bil i en uppförsbacke i stess.

Detta var ju självklart inte överdrivet pinsamt, men för stunden känns det inte så bra, det är då man inte vill synas. Eller bli lite suddig, typ såhär:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0