Question

I got a question about my rules here in my host-family. My host-family wants me to know everything, all the diffrencis and that kind of stuff so they have been trying to explain everything about that. They are so kind and sweet and loves to have people over and have like an open house. There are a lot of people comming here all the time and by that they can't us to treat this home as it is ours. Like out own home! They want us to ask the people we bring here if they want something to drink or if they are hungry. A lot of friends that are comming here are going to the refrigerator and just make a drink or what else they want.

About the time when I have to be home I think it's midnight. I don't know for sure though, but I think it depends.

I hope you got your answer, and if not. Don't hesitate to ask again!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Vad bra att du kommit fram och verkar trivas :) ja det där med att gå o titta o ta för sig i andras kylskåp vande jag mig aldrig vid, men det är nog ganska vanligt over there:) att de gillar besök är ju toppen! Sa ju att jag kanske tittar förbi en dag :p (önskedröm!!) Du har inte funderat på att skriva på svenska ändå för att slippa att din värdfamilj kan läsa allt?! :p fast de kanske ju iosf googla vad det står annars!

2011-08-11 @ 22:27:59
Postat av: Malin Fröström

Hej kära kusin! Jag tycker också att det är skönt att höra att du har kommit fram och att du verkar ha det riktigt bra! Att ta för sig i andras kylskåp är ju great. Du kan ju chocka med att ta ett bett av varje och sedan stoppa tillbaka de och säga något i stil med "Så gör vi i Sverige" om de skulle fråga vad som försigår.. ;) skämt och sido! Nej men det låter som att du har kommit till ett toppenställe!



Strunta i vad Jennie säger(förlåt Jennie!). Tycker att det är utmärkt att öva på engelskan här.. (samtidigt som jag får öva min på att läsa) Haha! Och att din värdfamilj kan läsa spelar väl ingen roll, du kommer ju ändå inte skriva något dumt om dem......... :) Håll mig uppdaterad! Hoppas även på att vi kan skype:a snart! :) Kramisar

2011-08-11 @ 22:46:03
URL: http://flickansomhetermalin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0