Svar på 3 frågor

Okej, kör ett inlägg här på svenska igen. Jag har fått lite frågor som jag har varit lat med att svara på. Så nu kommer det förmodligen bli ett långt inlägg.


1. Är Klara en utbytesstudent?
2. Killar. Hur går det, har du hittat någon du gillar, gått på några dejter?
3. Betygssystem, hur blir det när du går med 95orna och betygssystemet ändras?


1. Ja, hon är från Österrike och bodde i samma familj som jag. Hon är lika gammal och går på samma skola och allt sånt. Nu bor hon hos EF's kordinator här i Versailles, vilket är ungefär 2 gator ner ifrån mig (inte gångavstånd dock).

2. Killar. Hm, jag har inte hittat någon som jag gillar, inte för att jag letar heller. Jag har bara varit på en dejt hittills, men det kommer bli fler. Inte med samma kille dock. Men det svåra är att mina värdföräldrar är ganska strikta (både mina nya och de förra), så jag kan inte säga ja till alla dejter som jag vill gå på. Sen kan man ju alltid drömma om de snygga killarna inne på Abercrombie & Fitch eller Hollister. Seriöst, jag dööööör!!!!! Men i övrigt har jag inte hittat någon riktig snygging....än?!

3. Okej, denna frågan kommer bli lite krånglig. Men ja, det är rätt att jag får börja skolan där jag slutade, dvs 2:an på gymnasiet. Jag kommer få gå med en årskurs yngre, 95or. De har ett helt nytt betygssystem med betyg från A-F precis som här i USA. Jag har faktiskt alla A här, det är så sjukt lätt. Jag har väl sammanlagt pluggat kanske 2 timmar sen jag började skolan, och det är amerikansk historia. Jag fattar INTE hur folk faktiskt får F (fail). I och för sig har jag väldigt lätta klasser, så som kör, digital design, journalism, algebra 2 och sen givetvis engelska och amerikansk historia. Har också eget arbete sista lektionen, så skönt.

I alla fall, jag vet inte hur det kommer bli med nytt betygssystem. Problemet är att konvertera mina betyg till det nya. Jag låg ofta mellan MVG och VG vilket hade blivit ett B i det nya betygssystemet. VG är nu klassat som ett C vilket får mina betyg att sänkas, i snitt. Så det suger verkligen, men samtidigt, detta året är värt det. Än så länge är det inte heller bestämt hur man löser allt sånt, så vi får se när jag kommer hem igen.

Detta inlägget blev faktiskt inte så långt som jag trodde. Där är i alla fall svaren på frågorna. För övrigt så har jag det jättebra här i min nya familj. Vi har precis ätit frukost, som mamman lagar på helgerna. Idag var det stekt franskt toastbröd med syrap, smör och bacon. Riktigt gott! Min favorit hittills är fortfarande Bisquits and gravy dock. Mmmmmm, så sjukt göttt!!

Ha en fin dag! Nu måste jag börja klä på mig och lite sånt tråkigt. Shoppade jättemycket igår, så sjukt kul. Hittade dock inga skor som jag kom dit för att göra.... (Victoria Secret är favoriten, de måste öppna i Sverige, helt seriöst!!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0