Swedish again, sorry guys

Fick två till frågor. Svarar lite kortare på dessa för jag måste verkligen sova nu. Det har varit en fullproppad helg och jag är helt slut. Jag har inte sovit speciellt mycket förutom idag. I morgon är det skola igen.

1. "Du nämnde att du var på fest i helgen. Dricker folk då och kan du göra det? Vad har du för tider när du ska vara hemma? Hoppas du inte tycker att det är jobbigt att jag frågar så mycket <3"

Det finns två sorters fester, "bra" och dåliga". På de "bra" festerna finns ingen alkohol, medan de "dåliga" kan allt från alkohol till droger förekomma. I USA är det 21 år åldersgräns på att dricka och det är inte ovanligt att polisen kommer förbi om det är för stora fester (vad jag har hört). Jag får inte dricka för verken USA:s lag, för EF (föreningen jag åkte hit med), eller för värdfamiljen. Och min tid när jag ska vara hemma varierar. Egentligen vill de ha hemma oss klockan 12, men om vi ber om längre går det ibland. Vi ska ju till kyrkan på söndagar så vi får ta hänsyn till det. På festen blev vi hämtade av Candice (värd-dottern) och Luke (han som va här) klockan 1. Så vi var hemma halv 2-2 någonting.

Fortsätt fråga om du undrar mer!

2. "En fråga till, haha vad har din skola för dresscode?"

I min skola ska shortsen gå nedanför halva låren (om du håller din arm längsmed kroppen så ska shortsen vara längre än till fingerspetsarna). Dina toppar/tröjor måste vara minst 4 fingrar bred i banden. Du får inte visa mage och kläderna får inte vara genomskinliga.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0