Dagens fråga

Från "Taggen"

Lär man sig engelska snabbt?

Svar: Även detta är en svår fråga att svara på. Jag har ju läst engelska sen 4:e klass och kunde bli förstådd bra. Jag har rest mycket i mitt liv och fått prata osv. Men jag har ibland varit lite nervös för att prata, eller ofta fått säga "sorry". Nu kan jag ha en konversation utan problem. Jag är inte nervös. Får mina ryck ibland dock, och då skrattar dom. När jag liksom inte får fram något...snubblar på min egna tunga om du förstår? Men man kommer in i det snabbt. Ett par veckor så känns det normalt. Nu tycker jag inte det är konstigt över huvud taget att prata engelska varje dag. Jag gillar det, och jag vill lära mig. Jag tänkte börja lära mig glosor vid sidan av, men jag har blivit för lat.

Två bilder från Grekland förra sommaren

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0