Dagens fråga


Postat av: Taggen

Nu är det bestämt, jag skall till USA high school. Min pappa har en kompis som bor där och han har lovat fixa med boende och skola och allt. Skall bli så nice. Nu har jag några frågor.
Hur gör man med packning, det låter sjukt lite att ha med bara en väska för ett helt år. Och hur gör man när man skall hem?


Svar: Jasså? Det är ju häftigt att fixa det på det sättet. Som vi säkert vet åkte jag med en organisation, EF. Men det spelar ju ingen roll egentligen. Se bara till att kolla upp om du behöver ta några sprutor och sånt. Jag var tvungen att ta en himla massa.

Packningen var svår. Jag visste dock att jag aldrig skulle kunna få plats i bara en väska, så jag bestämde att jag köper med en extra väska. Så det kan du göra. På vägen hem kommer det bli väldigt svårt. Jag menar, jag har köpt så sjukt mycket saker. När mina föräldrar va över tog de med sig en hel resväska hem. Men jag har säkert 5 resväskor här nu (om jag skulle packa idag). Och mina föräldrar plannerar inte att komma över under gradutation, så det blir lite jobbigt. Antingen får jag skäppa över det, eller ta med det jag kan. Sen fick ju Jessica (min värdsyster) biljetter till Sverige i julklapp, så hon kan ju ta med några saker också skulle jag tro. Den frågan är väldigt svår för jag funderar fram och tillbaka på hur jag ska kunna få plats med allt.


Jag tidsinställde en hel del inlägg med frågor. "Taggen" hade massa frågor i en kommentar, så jag svarar på en om dagen. Svarar även på de frågorna ni andra hade. Det ska komma upp en fråga här i princip varje dag. Och bilder, som i de flesta fallen inte har något med inläggen att göra. Men annars blir inläggen så tråkiga, bara massa text (är det hur man stavar det? ser jätte-amerikanskt ut).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0