Hur låter det svenska språket?

Anonym om Dagens fråga (sista för denna veckan):
Hej Linnea! Jag är väldigt nyfiken på en sak. Hur upplever folk i USA det svenska språket, alltså hur tycker dom att det låter? Haha det vore lite roligt att veta!

Hoppas du har det bra i Florida, kram!

Amerikanarna förstår inte ett ord och har hur svårt som helst för att uttala orden. De tycker att det ser ut som att jag bara skriver massa bokstäver och bildar ord. När jag pratar så tycker de att jag pratar väldigt fort, och att jag aldrig andas mellan orden. De kan inte höra när orden slutar och inte. Vad som bildar ett ord liksom. Självklart tycker killar att det är hett.. men det är ju en sån killsak haha. Jag tycker själv att svenska språket är rätt fult haha.

Kolla denna facebook kommentaren till exempel.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0