Svarar på lite frågor på svenska

Hej!!

Detta är ursprungligen ett mail till en kompis, men jag tog bort lite (censuuuur, hur känns det?) och mailet skrevs i skolan vilket gjorde att jag inte hade å, ä och ö. But enjoy!!
Alla vill traffa oss hela tiden, kora hem oss fran skolan, ta med oss hit och dit och vi sager ja till allt. Kanns som ett helt nytt liv.

Jag tankte dratt detta pa engelska da jag inte har a och o med prickar, men du far det pa svenska anda. Vet inte varfor. Kanner faktiskt att engelskan gar ratt bra och jag har redan blivit battre. Dock at jag langt ifran perfekt fortfarande, vilket inte ar sa konstigt med tanke pa att jag bara varit har i ca 3 veckor.

Skolan ar valdigt annorlunda. Den stora, konstiga skillnaden ar att man maste vanta tills skolklockan ringer innan man far ga ut fran klassrummet. Ibland slutar lektionen tidigare och da sitter alla och pratar inne i salen, vilket for mig ar dumt. Jag menar, vad gor det om folk ar i korridoren istallet. Enda nackdelen ar att det hors, men den nakdelen ar inte tillrackligt stark. Nar du ska ga pa toa maste du be om lov, lamna in din kalender for underskrift och satta pa dig en orange vast. Vad ar det egenligen haha. Men men, amerika ar landet av frihet och absolut inga regler....eller?

Mobiltelefon ar totalt forbjudet, aven pa rasterna. Lunchen far vi betala for och aven vissa bocker. Varje dag ar identisk med exakt samma lektioner fran 8-3.

Jag har mangder med vanner, och det ar underbart. Man marker direkt vilka som gor "droger" och vilka som ar "bra". Det ar extremt mycket droger har alltsa. 

Angaende foto, jag ar faktiskt i en klass kallad "digital design" dar vi jobbar i bland annat Adobe Illustrator och Photoshop. Just nu haller vi pa med Illustrator och trots att jag aldrig har anvant det programet, plus har lite problem med spraket sa ar jag en av de basta. Herregud alltsa, ibland undrar man. Och igar var jag sa trott sa jag somnade mellan varje instruktion, jag hann SOMNA. Da forstar du hur troja vissa ar hahaha. Langtar tills vi startar photoshop-lektionerna. 

Staden ar valdigt liten men det ar okej eftersom jag har sa manga vanner. Alla har bil och det ar alltid folk hos oss. Ar det inte det ar Tracy/Klara hemma och underhaller mig.

Jag har planer pa att aka bade till New York och Chicago. Kanske blir fler turer, forhoppningsvis. Inte hunnit kolla allt det an. Chicago ska jag, Klara och Tracy aka till, medan New York aker jag med min journalis-klass. Dar ar aven en av de roligaste vannerna. Eller, hon ar lik mig. Inte bara att hon och jag ar de langa blonda (enda langa i skolan), utan aven i sattet. Ska bli kul att lara kanna henne battre, for jag har bara varit med henne en gang.

Vissa klasser ar sa enkla. Men historian ar svar. Histoia och engelska, detta enbart for att jag inte ar flytande i spraket och for att jag inte har last amerikansk historia. Jag tanker heller inte ge det speciellt mycket tid, for det orkar jag inte. Detta aret ar mitt ar och jag ska NJUTA mig igenom det.

Det ar en del som fragar om killar. Jag har hittills hittat en som ar saaaaaaaaaaaaa snygg! Men jag har slappt honom for jag fick veta att han ar 26, gift och har barn. Besviken!!


Världens bästa godis

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur blir det ifall du vill träffa någon kille? Man har ju hört att USA är rätt strängt, men skulle dufå sova över hoss en grabb tror du?



Ps, grym blogg <3

2011-08-31 @ 09:16:50
Postat av: Anonym

Vad roligt allt låter! Dessutom är bloggen roligare nu :D HEHEHE keep going

2011-08-31 @ 16:35:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0