Dagens fråga (sista för denna veckan)

Postat av: paaaulina

Kommer det sig någon gång att du råkar börja prata svenska med dina kompisar i USA eller tvärtom när du pratar med dina svenska kompisar/familj. 

följer din blogg everyday, sjukt fin är du!

Svar: Sista frågan här nu! Herregud. Har suttit i typ en timme och svarat på alla, när jag egentligen skulle packat haha. Men men, vad gör man inte. Hoppas svaren blev hyffsade! Och tveka inte på att fortsätta fråga om ni undrar något. Kommer inte svara denna veckan, men svarar när jag kommer hem igen, även om jag säkert tar med mig datorn för bilder osv. Är säker på att jag kommer ha miljoner bilder tills när jag kommer hem också!!! Taggad!

I alla fall, nej, jag börjar aldrig prata på svenska. Det är mer att jag börjar prata på engelska på skype ibland när jag pratar med mina svenska kompisar. Haha! I början kunde jag göra det dock, säga "eller", eller lägga in "aa", "jo", eller nått sånt ord. Men inte längre.

Och tack så mycket! Forstätt följa den, för jag kämpar på. Ibland är det dåligt med uppdatering, men det är svårt att hinna med allt, speciellt med begränsat internet. Jaja, va kul att du gillar den!! Tack tack! Och sköt om dig!

Såhär vill jag se ut en sommardag eller kväll

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Linnea! Jag är väldigt nyfiken på en sak. Hur upplever folk i USA det svenska språket, alltså hur tycker dom att det låter? Haha det vore lite roligt att veta!



Hoppas du har det bra i Florida, kram!



2012-03-31 @ 17:26:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0