16 december

What a day!

Det började med att klockan ringde och jag var hur trött som helst. Funderar på om jag ska gå till skolan eller inte, såå nära på att fortsätta sova. Men duktig som jag var så reste jag mig upp ur sängen, efter för många snooze-omgångar. Jag klädde på mig och allt sånt. Så var det dags att gå. Mörkt ute samt blåst och regn. Usch! Sånt väder som verkligen suger.


Jag är ute med mina tighta jeans och en varm vinterjacka, fast den täcker inte rumpan. Fortsätter gå och självklart halkar jag. Inte nog med det, de sker precis framför en bil. Sån tur var stod bilen stilla men självklart tänds lamorna när jag precis ställt mig upp igen, med ena benet helt pissblött. Oj va kallt det var!


Väl framme vid bussen får jag ett sms om att skoldagen är inställd. Blir sjukt sur och ringer min mor som får höra på en förbannad dotter.


Jag hoppade på bussen för att åka in till stan och värma mig hos min moster. Gott med lite fika och varmt te, men innan jag kom dit ramlade jag igen mellan buss 2 och 3. Behövde nämligen åka 3 bussar idag.


Sen åker jag ner till stan igen och köper några julklappar och lite godis hem. Skönt att dagen slutade bra ändå, hittade massa saker i stan ju.


Så, där har ni förklaringen till varför min dag sög men ändå var grym.


Kram på er! Hoppas eran dag började bättre...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0