Klaga mer då...

För det första, jag kommer vara stört trött i morgon. För det andra, morgondagen kommer suga. För det tredje, vart är mina tjejkompisar? För det fjärde, jag orkar inte plugga för mina uppgifter är sämst. För det femte, ge mig lov. För det sjätte, komsi solen! För det sjunde, kan min mobil funka normalt snart?

Såhär kan jag nog hålla på ett bra tag. Men varför ska man klaga egentligen? Förvisso känns det lite bättre, men samtidigt, det gör endast situationen sämre. Att sitta och klaga på att man har plugg istället för att plugga är riktigt kasst. Att ha en sjukt negativ inställning till skolan gör att man somnar. Att ständigt bli arg över småsaker är onödigt och att gå och längta och hoppas på varmare klimat gör knappt något bättre det heller. Lovet däremot, det kan man längta och se fram emot. Men att gå och tänka på alla tråkiga saker som måste göras innan försämrar situationen än en gång.

Godnatt på er, söta bloggläsare. Säg att jag är jobbig, tråkig, klagar eller vad som helst. Men idag är det inte min dag! Vi hörs i morgon. Natti!


Avslutar med en bild ifrån en regnskog, endast för att visa min otroliga kärlek till rapportskrivningen vi nu håller på att göra i skolan. Den handlar om alla konflikter i området och ska innehålla både naturkunskap, historia, religion och samhäll. Kul va? Juste, glömde nämna att den ska in på söndag. Och nej, det är inte slut där, vi har en romananalys som ska in samma dag och samma tid. Seriöst, jag orkar inte.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0