This post will be in swedish

Kör ett inlägg på svenska nu!

Okej, nu ska jag berätta..ALLT.

Jag bor på i en liten by i Indiana. Jag lever bland majsplantage och vår trädgård är enorm. Detta var jag skeptisk till när jag först skulle åka, men jag måste erkänna att allt känns hur bra som helst.

Det är inte ovanligt att se traktorer komma åkanders på gatorna. Det är heller inte ovanligt att ha "hunting" som fritidsintesse. Skolan är väldigt annorlunda. Det handlar om identiska dagar (dvs, 7 lektioner, exakt samma varje dag, från 8-3 med lunch mitt på dagen som man själv får betala för (2.15 $/dag). Om en lektion slutar tidigare är du tvungen att sitta kvar och vänta tills klockan ringer. Sen har du 4 minuters rast tills du ska vara innanför dörren till nästa klassrum och där emellan så ska du få upp skåpet (vilket är väldigt svårt), hämta böckerna, hitta nästa klassrum (skolan är ganska liten dock) och om du ska gå på toa så får du verkligen stressa. Plus att alla slutar sina lektioner samtidigt (vilket är rätt wierd).

Jag skulle skriva mycket, men saken är den att jag ska iväg nu (säger ju att jag inte har tid och blogga). Ska duscha och sen ska jag iväg på American Fotball som är på en annan skola. Vår skola är inte överdrivet glad att vi går och ger support till grannskolan, haha. Jaja, det kommer bli grymt!

KRAM!


Kommentarer
Postat av: Anonym

kul att höra mer om ditt liv där nere! Hopppas det är super skojj på fotbolls matchen :)

2011-08-19 @ 23:15:34
Postat av: Anonym



Hej Linnea.



Vi tycker det är så trevligt att läsa din blogg.



Det gör att vi känner oss lite delaktiga i ditt



nya liv.



Kram Mormor & Morfar.

2011-08-20 @ 12:42:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0