Lite fragor/kommentarer

Okej, jag satte ihop alla kommentarer jättefint, men bakgrund och allt.. Fixade till dem så att alla stavfel var borta/stora bokstäver var stora osv. Men datorn segade sönder och vägrade spara allt. Så det får bli såhär istället.

 


Emma
Nej, jag är helt seriös. När jag kom hit vägde jag ungefär 60-62 kilo. Nu väger jag 66-67. Jag har alltså gått upp 7 kilo. Antar att det var 8 tidigare jag minns inte riktigt. När jag först kom hit kände jag att jag måste prova precis allt nytt. Och lat som jag var tränade jag ingenting. Sen förra veckan är det lite annorlunda, jag köpte nämligen ett gymkort. Ska försöka komma iväg några gånger i veckan, beroende på hur mycket tid jag har. Detta med vikt är inte så viktigt för mig detta året, för jag har verkligen intalat mig själv att bara njuta. Jag vet att jag inte kommer bli tjock, och sen när året är slut så kommer allt bli som vanligt igen. Jag vill inte gå där hemma och känna ”jag skulle gjort det istället för att träna den där gången”, eller ”jag skulle ha smakat på den där tårtan den där gången” osv. Det kommer inte hänga mig haha!

Jag vet faktiskt inte riktigt vart allt har lagt sig. Magen är fortfarande i princip platt, så det är väl lite ben, rumpa och höfter antar jag.

Jag är 180 lång, enligt vissa 181, men jag håller mig till 180 haha. Längre än det vill jag liksom inte vara… Antar att vi är ganska lika/var ganska lika i kroppen innan. Vem är du? Har du blogg? I så fall får du gärna länka. Skulle vara kul att få en bild i huvudet på den man pratar med/skriver till eller som läser ens blogg. Det är ju ca 100 om dagen, och jag vet inte ens vilka hälften är.

Jag vet att vikt och sånt kan verka personligt, men jag bryr mig faktiskt inte. Inte alls! Och Emma skrev till och med ”du behöver inte svara”. Jag kommer alltid bara svara på det jag vill här i bloggen, och för personliga frågor ignoreras. Så var inte rädda för att fråga, jag kommer bara svara på det jag vill/känner för.

Kram!


Linnea
Tack så jättemycket! Detta gjorde min dag när jag läste det. 1 år alltså, det är länge. I princip så länge jag har haft min blogg. Den är väldigt annorlunda nu i jämförelse med hur den var innan jag flyttade. Mycket mindre dagens outfit, mode och inspirationstips, mer utav livet i USA och vad jag sysslar med på dagarna. Hoppas inte det får dig att tröttna!


L
Jag kan publicera själva artiklarna som jag skriver, i och med att jag har dokumenten. Sen finns det en hel del andra artiklar i tidningen. Något speciellt du är intresserad av?


Jennie
Mjölk är den bästa drycken ever! Utan att krydda alltså, så sjukt gott. De andra dricker sweet tea, energidrycker, läsk eller vatten. Jag känner ju bara att… mjölk är bäst. De skrattar lite för jag dricker väldigt mycket mjölk.

Och förresten, det var inte yoggi i bakgrunden på den bilden med biscuits & gravey, hihi.


Amanda
Jag har bytt värdfamilj. Detta blir en lång historia, men jag tar den i stora drag.

Du har helt rätt, min förra värdfamilj hade en enorm trädgård (gick inte ens att se slutet på den). De var underbara, Tracy och Greg. De båda var roliga och jag hade inget emot dem. Tracy jobbar på skolan så jag ser henne lite då och då och snackar med henne och allt. Vi firade exempelvis hennes födelsedag i måndags och då sov både jag och Klara över (som också bodde i samma familj). Men sen dog Tracys pappa, som hon stod väldigt nära. Det var en ledsam stämning och allt sånt där. Hon tog det väldigt hårt (förståeligt, hade jag också gjort). Detta är en av anledningarna. En annan anledning är också att hon flyttade till en liten lägenhet där jag inte kunde ha mitt eget rum. Inte heller Klara.

Jag har nu flyttat in hos en kompis i skolan, Jessica och hennes familj. Det är grymt här! Men var snäll att kom ihåg att jag hade inga problem och inga fighter med min förra värdfamilj. Jag umgås fortfarande med dem!

Jessicas familj har ett litet hus. Det är 3 sovrum (mitt, Jessicas och hennes mamma och styvpappa), ett badrum, två garderober (walk in, sen finns andra garderober för oss), ett vardagsrum, ett kök och matbord. Trädgården är väldigt fin på baksidan, med utsikt över en skog eller vad man ska säga. Det är värsta stupet också, jag vet inte hur jag ska beskriva det, för det låter riktigt fult.

Så, så ligger det till. Jag trivs jättebra och allt löste sig lyckligtvis perfekt. Åker bil med Jessica till skolan varje morgon och mammans syster som jobbar på skolan kör mig hem varje dag. Jessica har nämligen träning varje dag efter skolan och systern (till mamman) bor granne).

Klara flyttade in med EF-representanten i vår område, så hon trivs också väldigt bra.


Sofia
Jag har tagit bilder på alla kläder jag köpte denna gång, för det var inte så många. Tog dock ingen bild på mina underkläder haha, kändes lite awekward. Men det kommer upp under veckan, beror lite på när jag har internet och allt sånt där.


Kommentarer
Postat av: Emma

Tack för svaret! :) Nej gud jag förstår dig verkligen, jag hade gjort samma, man skulle ju lätt ångra sig annars! Och du är jo fortfarande supersmal och fin ;) Haha

Nej tyvärr har jag ingen blogg men jag bor i Göteborg och är en helt vanlig tjej ;) Har till och med sett dig på stan EN gång! Haha ha det bra!

2011-11-18 @ 15:23:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0