Paulina

paulinaaa om Miss:
åh hittade din blogg förra veckan tror jag och jag blev insperead direkt. min dröm är verkligen att flytta till USA och göra precis som dig.. gå i high school där, men mina föräldrar vägrar släppa iväg mig förrän jag är 19 år. vart är det du är i USA och är det liksom mycket våld, droger osv... och sånt där som mina föräldrar påstår att det är ! Jätte tacksam för svar, & skulle inte du kunna ha en frågestund <3?

Tack så mycket!!! Alltid kul att inspirera folk. Först av allt, jag har inga frågestunder, men om du undrar något, fråga på direkt. Känns bättre så, så slipper folk komma med alla frågor på samma gång. Så "feel free" att fråga på.

Dina föräldrar har delvis rätt, det finns en del negativa saker så som droger. Håller inte med om våld, även om vapen och sånt är väldigt lätt att få tag i. Men samtidigt ska väl inte dessa få negativa sakerna förhindra en dröm att bli verklig?

Detta året är fantastiskt. En otrolig erfarenhet. Större än vad jag själv än kunde tänka mig. Kommer uppskatta så mycket fler saker i Sverige nu, och inse hur bra land vi faktiskt bor i. Hela mitt liv kommer jag kunna referera till detta året, för att få olika perspektiv. Sen har jag minnen och vänner för hela livet. Kontakter när det behövs osv. Helt underbart!

Jag tycker att du och dina föräldrar ska prata igenom detta ordentligt, och även kanske ringa till någon organisation som sysslar med utbytesstudenter (EF, STS, Explorer mm, själv reste jag med EF).

Hoppas du fick svar på din fråga! Och som sagt, tvivla inte på att fråga mer.
Jo, måste lägga till! Att kunna engelska är ju super, bara det är en enorm anledning till att åka!!


Kommentarer
Postat av: p

åh tack så mycket för svaret, <3 ETT STORT TACK faktist.. ska ta vara på dina tips ska du veta, :)

kram!

2012-01-23 @ 22:01:13
Postat av: paulinaaa

åh tack så mycket för svaret, <3 ETT STORT TACK faktist.. ska ta vara på dina tips ska du veta,

kram!

2012-01-23 @ 22:01:27
URL: http://paulinaleskovar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0