Dagens fråga

Från "Taggen" igen

1) Hur gör du med pengar? Hur mycket behöver man?
2) Mobiltelefon, kan man ha sin egna? Har du amerikanskt abonemang?



1) Svar: Jag vet faktiskt inte hur mycket man behöver. Jag har två bank-kort med mig. Ett som jag betalar med i affärer, och ett som jag kan ta ut pengar från. Beroende på vad dina planer är för dagen/månaden, berör ju självklart hur mycket pengar du behöver. Pengarna går ju till matcher (basket eller vad skolan nu har), shopping, äta ute, småsaker så som kanske tandborste, hudprodukter, smink och sånt som du behöver hemma också, skolböcker, prom, resor, eller vad du nu behöver liksom. Jag betalar bensinpengar till mina kompisar också då jag inte har en bil.

2) Du kan ha din egen om du vill, men det kommer bli svindyrt. Jag tog med min iPhone men fick den inte att funka för att iPhone's här har inte sim-kort, plus att jag var tvungen att ha ett speciellt abonnemang för att få teckning hos min första värdfamilj, och de abonnemanget sammarbetar inte med iPhones. Hade jag skaffat det andra hade jag varit tvungen att binda mig i 2 år. Så jag köpte en ny telefon här, med amerikanskt abonnemang. Betalar 45 dollar i månaden, och köpte lös telefonen. Då får jag obegränsad ringning och sms/mms och så vidare. Funkar perfekt för mig. Jag tror jag har AT&T eller Verizon.


Jag och Julia i Grekland

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0