Another swedish question

All American readers, I'll continue my blog in english after this post! ♥


"Anonym"
om Svarar på lite frågor på svenska:

Hur blir det ifall du vill träffa någon kille? Man har ju hört att USA är rätt strängt, men skulle dufå sova över hoss en grabb tror du?

Ps, grym blogg <3




Enkelt sagt, nej. USA ar stanga gallande en pojke och en flicka tillsammans utan att vara ett par sa att saga. Det ar verkar ovanligt att man umgas bara med en kille om man inte ar tillsammans med honom. Detta ar en omvaxling for mig. Igar eller om det var i forrgar hade jag en kille over hemma hos oss vilket jag hade fragat dagen innan och det var okej. Vi satt och at ute i koket och sen gick vi in pa mitt rum och bara pratade. Jag lamnade dorren pa glant men inte vidoppen.

Nar min vardmamma kommer hem och efter att killen har akt pratar hon med mig. Hon sager att hon absolut inte tror att jag gar och har sex med honom helt random, men sa att jag ska vara forsiktig med att vara ensam i mitt rum med en kille. Hon berattar att gamla traditioner haller i sig for att forr i tiden sa var man aldrig ensam med en kille sadar, ALDRIG. Haha! Men hon sa att det var ingen fara, men att jag nasta gang ska lamna dorren helt oppen sa att alla som passerar kunde se in.

I Sverige tar jag hem killar hela tiden och vi ar alltid i mitt rum. Jag aker aven hem till killar och sover borta med stangda dorrar, haha... Tror manga i Sverige kanner igen sig i detta och jag berattade for vardmamman att jag kan sova i samma sang som en kille utan att det betyder nagot. Hon tyckte det var annorlunda men forstod kulturskillnaden. Men i USA sa gor man inte det. Allt storre chock var att killen smsade och skrev nagot i stil med "att vi bara kunde vara i ditt rum och prata, det var haftigt enligt mig". Hade en kille skrivit sa i Sverige hade jag skrattat sa hogt. For det hander liksom inte, man tar det for givet.

Sa svaret pa din fraga om jag skulle fa sova over hos en kille blir nog nej. Jag ar inte saker, men salange det bara ar min kompis och det bara ar vi tva kanns det tveksamt. Anda sager man att USA ar landet av frihet men jag har da aldrig stott pa sa mycket regler. Inte bara gallande detta, utan i skolan, i vardagen, alltid. Jag vet inte om det ar mer regler, eller om det bara ar det att jag ar van vid andra regler. Kanske tycker en amerikan att vi har mycket regler, det vagar jag inte svara pa. Egentligen borde jag saga att USA har valdigt annorlunda regler om man jamfor med Sverige. Inte for att det drabbar mig speciellt mycket, men det ar en skillnad. Det ar ju darfor jag ar har i och for sig, for att se skillnader. Sa tolka det inte detta negativt. For vissa saker brister sakert vi i Sverige pa, och andra brister USA. Detta med killar och tjejer som kompisar, det ar en bristfaktor i USA enligt mig.

 


Kommentarer
Postat av: Tanner Messer

i'm glad you are liking it here in america!

2011-08-31 @ 21:35:16
Postat av: Bob

Follow the rules honey, here and everywhere. Understand written and un-written rules. Always...

2011-08-31 @ 21:52:40
Postat av: Anonym

Hur är det med kläder och sånt? Asså får man ha typ korta lite trasiga shorts och en t-shirt som visar lite mage?

2011-09-01 @ 23:15:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (bara jag som ser den)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0